team

E-Finance Lab Team

Dr. Stefan Figge

Organizations:

  • Detecon International GmbH

Projects:

  • PREMIUM - Freezones: Ein neues Erlösmodell für das mobile Internet
  • PTTP Privacy,Trust and Trusted 3rd Parties in Location Based Services
  • LOC³ - Positioning and Authentication Framework for M-Commerce Applications

Telephone: +49 (0) 69 798 34701

E-Mail: Send email

Homepage: http://www.detecon.com

Publications

Publications:

2008

Figge, S. (2008)

Mobile Werbung: Wie sich Aufmerksamkeit vermarkten lässt

In: Teletalk - Kundendialog für Profis; Hannover (06/2008)

Category: Publications in journals

Reference No.: 2008-1071

2006

Figge, S. (2006)

Innovatives Mobile Marketing - Kontextabhängige Kundenansprache mit Hilfe mobiler Portale

In: Rannenberg, Kai (Hrsg.): Schriften zum Mobile Commerce und zur Mobilkommunikation; Hamburg

Category: Buch (Hrsg.) [Find it]

Reference No.: 2006-392

Figge, S.; Theysohn, S. (2006)

Quantifizierung IKS-basierter Marktleistungen - Analyse eines werbefinanzierten Geschäftsmodells für den Mobile Commerce

In: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 48 (2), S. 96-106.

Category: Publications in scientific journals [Password Protected Download] (Please contact the author) [Find it]

Reference No.: 2006-62

2005

Figge, S.; Hochstatter, I.; Kaspar, C.; et al., . (2005)

Mobile Anwendungen - Best Practices in der TIME-Branche

In: Hrsg.: Hess, T.; Hagenhoff, S.; Hogrefe, D.; Linnhoff-Popien, C.; Rannenberg, K.; Straube, F.; Universitätsverlag Göttingen

Category: Book [Find it]

Reference No.: 2005-237

Figge, S. (2005)

The Potentials of Mobile Commerce - An Economics Perspective

In: Working Paper; Frankfurt am Main

Category: Miscellaneous

Reference No.: 2005-198

Figge, S. (2005)

LOC3 - Architecture Proposal for Efficient Subscriber Localisation in Mobile Commerce Infrastructures

In: Proceedings of 2nd IEEE International Workshop on Mobile Commerce and Services (WMCS'05); München

Category: Proceedings [Password Protected Download] (Please contact the author)

Reference No.: 2005-90

Hess, T.; Kaspar, C.; Rauscher, B.; Figge, S.; et al., . (2005)

Technische Möglichkeiten und Akzeptanz mobiler Anwendungen - Eine interdisziplinäre Betrachtung

In: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 47 (1)

Category: Publications in scientific journals [Password Protected Download] (Please contact the author) [Find it]

Reference No.: 2005-57

Schneider, I.; Figge, S. (2005)

Mobile Systeme und Anwendungen - Editorial zum Schwerpunktheft

In: in: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 47 (1)

Category: Publications in scientific journals [Find it]

Reference No.: 2005-41

Figge, S. (2005)

Mobile Commerce – Forschungsfragen am Scheideweg der Mobilfunkgenerationen

In: Proceedings for 5. Konferenz Mobile Commerce Technologien und Anwendungen (MCTA05); Augsburg

Category: Proceedings

Abstract

Reference No.: 2005-33

Figge, S. (2005)

Individualising M-Commerce Services by Semantic User Situation Modelling

In: Proceedings of the 7th International Conference Wirtschaftsinformatik; Bamberg

Category: Proceedings [Password Protected Download] (Please contact the author)

Reference No.: 2005-16

2004

Figge, S. (2004)

Inviting New Players to the Multimedia M-Commerce - An approach to enhance the current M-Commerce business model with regard to emerging DVB-T networks

In: Lawrence, E.; Pernici, B.; Krogstie, J. (Eds.) Mobile Information Systems; Spinger, New York

Category: Chapter in book [Find it]

Reference No.: 2004-109

Figge, S. (2004)

Situation-dependent services - a challenge for mobile network operators

In: Journal of Business Research - Mobility and Markets: Emerging Outlines of M-Commerce. Volume 57, Issue 12, p. 1416-1422

Category: Publications in scientific journals [Find it]

Reference No.: 2004-1

2003

Amberg, M.; Figge, S.; Wehrmann, J. (2003)

A Cooperation Model for Personalised and Situation Dependent Services in Mobile Networks

In: Olivé, A.; Yoshikawa, M.; Yu, E.S. et al. (Eds.) Advanced Conceptual Modeling Techniques. Lecture Notes in Computer Science 2784; Springer, Berlin

Category: Chapter in book

Reference No.: 2003-185

Figge, S.; Schrott, G. (2003)

3G “ad” Work - 3G’S Breakthrough with mobile Advertising

In: Proceedings of the 8th International Workshop on Mobile Multimedia Communications; München

Category: Proceedings

Reference No.: 2003-60

Figge, S.; Schrott, G.; Muntermann, J. (2003)

Expanding Mobile Commerce: Mobile Multimedia als Werbemedium der Zukunft

In: Hamburger Forum Medienökonomie Band 5: MultiMedia Mobil - Dienste und Inhalte über mobile Plattformen; München

Category: Chapter in book [Find it]

Reference No.: 2003-35

Figge, S.; Schrott, G.; Muntermann, J. (2003)

EARNING M-ONEY - A Situation based Approach for Mobile Business Models

In: Proceedings of the 11th European Conference on Information Systems (ECIS); Naples, Italy

Category: Proceedings

Reference No.: 2003-6

2002

Amberg, M.; Figge, S.; Wehrmann, J. (2002)

COMPASS – Ein Kooperationsmodell für situationsabhängige mobile Dienst

In: Mobile and Collaborative Business 2002, Proceedings zur Multikonferenz Wirtschaftsinformatik

Category: Proceedings [Password Protected Download] (Please contact the author)

Reference No.: 2002-53

Figge, S. (2002)

Die Open Mobile Architecture - Systemumgebung für mobile Dienste der nächsten Generation

In: WIRTSCHAFTSINFORMATIK 44, S. 375-378

Category: Publications in scientific journals [Password Protected Download] (Please contact the author)

Reference No.: 2002-51

2001

Figge, S.; Schoedel, S. (2001)

Architekturen für mobile Geschäfte

In: Computerwoche Extra 8/01, S. 8-10

Category: Publications in journals

Reference No.: 2001-63

Figge, S. (2001)

Situation Dependent m-Commerce Applications

In: Conference on Telecommunications and Information Markets Proceedings (COTIM 2001); University of Rhode Island, USA

Category: Proceedings [Password Protected Download] (Please contact the author)

Reference No.: 2001-62