team

E-Finance Lab Team

Dr. Eva Gerstmeier

Organizations:

  • Professur für BWL, insb. Electronic Commerce
  • E-Finance Lab

Projects:

  • Search Engine Marketing
  • E-Finance Lab - Layer 3

E-Mail: Send email

Homepage: http://www.ecommerce.wiwi.uni-frankfurt.de/gerstmeier/

Publications | Presentations

Publications:

2009

Gerstmeier, E.; Skiera, B.; Stepanchuk, T. (2009)

An Analysis of the Profitability of Different Bidding Heuristics in Search Engine Marketing

In: workingpaper

Category: Miscellaneous

Reference No.: 2009-1541

2008

Skiera, B.; Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E. (2008)

Suchmaschinenmarketing

In: Die Betriebswirtschaft (DBW), Vol.68, 113-118

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2008-1313

Skiera, B.; Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E. (2008)

Suchmaschinenmarketing: Profitabel Kunden gewinnen

In: Absatzwirtschaft. Zeitschrift für Marketing, Vol.51, 154-156

Category: Publications in journals

Reference No.: 2008-1311

Gerstmeier, E. (2008)

Profitables Gebotsverhalten im Suchmaschinenmarketing.

In: eutscher Direktmarketing Verband e.V. (Hrsg.): Dialogmarketing Perspektiven 2007/2008, 55-69

Category: Chapter in book

Reference No.: 2008-1282

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2008)

Suchmaschinenmarketing: Rentable Wortwahl

In: Absatzwirtschaft 51, Sonderausgabe zum Deutschen Marketing-Tag 2008, 154-156

Category: Publications in journals

Reference No.: 2008-1281

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2008)

Erfolgsstrategien für das Suchmaschinenmarketing

In: Wirtschaft und Berufserziehung 11/08, 28-32

Category: Publications in journals

Reference No.: 2008-1280

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T.; Ziesche, J. (2008)

Suchmaschinenmarketing: Profitable Kampagnensteuerung

In: BankPraktiker 4(3) März, S. 138-142

Category: Publications in journals [Password Protected Download] (Please contact the author) [Find it]

Reference No.: 2008-836

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2008)

Stichwort Suchmaschinenmarketing

In: Die Betriebswirtschaft 1/2008, Vol. 68, 113-118

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2008-574

2007

Skiera, B.; Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E. (2007)

Why Paying for Performance easily Lowers Profit in Search Engine Marketing

In: INFORMS Marketing Science Conference; Singapore

Category: Proceedings

Reference No.: 2007-872

Hinz, O.; Gerstmeier, E.; Tafreshi, O.; Enzmann, M.; Schneider, M. (2007)

Customer Loyalty Programs and Privacy Concerns

In: 20th Bled eConference, Merging and Emerging Technologies, Processes and Institutions; Bled, Slovenia

Category: Proceedings

Reference No.: 2007-871

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2007)

Suchmaschinenmarketing

In: Bauer, H. H. / Große-Leege, D. / Rösger, J. (Hrsg.), "Interactive Marketing im Web 2.0 +"; München, 283-294.

Category: Chapter in book

Reference No.: 2007-839

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T.; Pfaff, D. (2007)

Potenziale für Unternehmen im Suchmaschinenmarketing

In: USP – Menschen im Marketing, 3/2007, S. 24-25.

Category: Publications in journals

Reference No.: 2007-832

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2007)

Optimale Positionierung von Suchwortanzeigen

In: Schwarz, T. (Hrsg.), "Leitfaden Online-Marketing", S. 338-343.

Category: Chapter in book

Reference No.: 2007-666

Stepanchuk, T.; Skiera, B.; Gerstmeier, E. (2007)

A Critical Examination of Performance-Based Compensation Practices in Search Engine Marketing

In: EMAC Conference 2007; Reykjavík, Iceland

Category: Proceedings

Reference No.: 2007-575

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2007)

Erfolge kalkulieren

In: Managementkompass Suchmaschinenmarketing im B-to-B

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2007-573

Skiera, B.; Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E. (2007)

How Deviations from the Optimal Bidding Strategy Influence Profit in Paid Search

In: EMAC Conference 2007; Reykjavík, Iceland

Category: Proceedings

Reference No.: 2007-572

Skiera, B.; Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T. (2007)

Profitable Search Engine Marketing For Financial Services

In: EFL Quarterly 02/2007

Category: Other publications

Reference No.: 2007-571

2004

Gerstmeier, E.; Lang, C. (2004)

Wohlfahrtsökonomische Analyse von Digital Rights Management und alternativen Kompensationssystemen im Musikmarkt

In: FIfF Kommunikation 21

Category: Publications in scientific journals [Find it]

Reference No.: 2004-233

Presentations:

2008

July

Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E.; Skiera, B.

Why Performance Based Compensation Plans Lower Profit in Search Engine Marketing

In: Workshop on Adauctions (ACM Electronic Commerce Conference); Chicago, USA

July

Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E.; Skiera, B.

Why Performance Incentive Compensation Plans Lower Profit in Search Engine Marketing

In: Fourth Workshop on Ad Auctions, in conjunction with The ACM Conference on Electronic Commerce; Chicago

June

Gerstmeier, E.; Spann, M.; Skiera, B.

Comparing the Validity of Different Methods for Measuring Willingness-to-Pay

In: Proceedings of the 30th INFORMS Marketing Science Conference; Vancouver, Kanada

June

Gerstmeier, E.

Do Name-Your-Own-Price or English Auction Perform better?

In: Proceedings of the Group Decision and Negotiation Meeting 2008; Coimbra, Portugal

May

Gerstmeier, E.; Spann, M.; Skiera, B.

Comparing The Validity of Different Methods for Measuring Willingness-to-Pay

In: Proceedings of the 37th EMAC Conference; Brighton, Grossbritannien

May

Gerstmeier, E.; Skiera, B.; Stepanchuk, T.

An Analyis of the Optimality of Different Bidding Heuristics

In: Proceedings of the 37th EMAC Conference; Brighton, Großbritannien

2007

26. September

Gerstmeier, E.

Profitables Gebotsverhalten im Suchmaschinenmarketing

In: 2. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing 2007; Frankfurt am Main, Germany

25. September

Gerstmeier, E.

Profitables Gebotsverhalten im Suchmaschinenmarketing für den Finanzdienstleistungssektor

In: Herbsttagung des E-Finance Lab; Frankfurt am Main, Germany

24. September

Stepanchuk, T.; Gerstmeier, E.

Why Paying for Performance easily Lowers Profit in Search Engine Marketing

In: Tagung Quantitatives Marketing 2007; Passau

29. June

Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T.; Skiera, B.

A Critical Examination of Performance-Based Compensation Practices in Search Engine Marketing

In: Marketing Science Conference 2007; Singapore

Abstract
29. June

Gerstmeier, E.; Stepanchuk, T.; Skiera, B.

Sensitivity of Profits to Deviations from the Optimal Bidding Strategy in Search Engine Marketing

In: Marketing Science Conference 2007; Singapore

Abstract