team

E-Finance Lab Team

M. A. Philipp Schmitt

Organizations:

  • Professur für BWL, insb. Electronic Commerce

Projects:

  • E-Finance Lab - Layer 3

Telephone: +49 69 798 33849

E-Mail: Send email

Homepage: http://www.marketing.uni-frankfurt.de/index.php?id=627

Publications | Presentations

Publications:

2013

Schmitt, P.; Skiera, B.; van den Bulte, C. (2013)

Do Referral Programs Increase Profits?

In: Marketing Intelligence Review, Vol. 5, Issue 1, 8-11

Category: Publications in scientific journals

Abstract

Reference No.: 2013-2125

2011

Schmitt, P.; Skiera, B.; van den Bulte, C. (2011)

Referral Programs and Customer Value

In: Journal of Marketing; 75 (1), 46-59

Category: Publications in scientific journals

Abstract

Reference No.: 2011-3

2010

Schmitt, P.; Meyer, S.; Skiera, B. (2010)

Ueberpruefung des Zusammenhangs zwischen Weiterempfehlungsbereitschaft und Kundenwert

In: ZFBF: Schmalenbachs Zeitschrift fuer Betriebswirtschaftliche Forschung (62)

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2010-1867

Schmitt, P.; Meyer, S.; Skiera, B. (2010)

Überprüfung des Zusammenhangs zwischen Weiterempfehlungsbereitschaft und Kundenwert

In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung zfbf; 62, 30-59

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2010-1529

2006

Schmitt, P. (2006)

Marken: Versprechen nicht nur für Kunden – Auch Kapitalgeber mögen Marken

In: Finance, Dezember 2006 / Januar 2007

Category: Publications in journals

Reference No.: 2006-564

2005

Schmitt, P.; Bauer, H.; Sauer, N. (2005)

Customer-Based Brand Equity in the Team Sport Industry: Operationalization and Impact on the Economic Success of Sport Teams

In: European Journal of Marketing, Vol. 39, Nr. 5/6, S. 496-513

Category: Publications in scientific journals

Reference No.: 2005-362

2004

Schmitt, P.; Bauer, H.; Sauer, N. (2004)

Die Erfolgsrelevanz der Markenstärke in der 1. Fußball-Bundesliga

In: Wissenschaftliches Arbeitspapier Nr. W 75, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim

Category: Working papers

Reference No.: 2004-243

Schmitt, P.; Bauer, H.; Sauer, N. (2004)

The Importance of Customer-Based Brand Equity in the Team Sport Industry

In: IFSAM - International Federation of Scholarly Associations of Management, Conference Proceedings Vol. 7,

Category: Proceedings

Reference No.: 2004-242

Presentations:

2009

26. May

Schmitt, P.; Skiera, B.; van den Bulte, C.

Customer Acquisition through Referral Programs

In: Doctoral Colloquium at the 38th Conference of the European Marketing Academy (EMAC) 2009; Nantes, France